מזכ"ל התאחדות החקלאים: "ה'תכנית הכלכלית' – תרגיל ביחסי ציבור"

    מהדורת הבוקר No Comments on מזכ"ל התאחדות החקלאים: "ה'תכנית הכלכלית' – תרגיל ביחסי ציבור"

    אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אומר ל'קול חי' כי התכנית הכלכלית שהוצגה אמש היא "אוסף צעדים שספק אם יתנו איזו תמורה משמעותית כלכלית. זה נראה יותר כמו תרגיל ביחסי ציבור"

    צילום: Yaniv Nadav/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אומר לאיתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר כי אין בתכנית שהוצגה בידי הממשלה אמש, שום בשורה לחקלאים.

    "זה אוסף צעדים שספק אם יתנו איזו תמורה משמעותית כלכלית", אומר וילן. "זה נראה יותר כמו תרגיל ביחסי ציבור. מבחינת החקלאים יש שלוש נקודות בעייתיות: אחד, פותחים יבוא של ביצים – והביצים הוא ענף מתוכנן ויש בדרך כלל מכסות יבוא – ופותחים את זה בניסיון לשבור את המערכת בניגוד להסכמים, הדבר השני, הורידו מכס על קמח. יש הסכם של מגדלי חיטה לגבי מחירים והיבוא מסוגל לרוקן גם את ההסכם הזה".

    "זה שירד מחיר הקמח זה בסדר", מסביר מזכ"ל התאחדות החקלאים "אבל יש הסכם על גידול חיטה בישראל שאם המגדלים אכן יפגעו הם חייבים לקבל את חלקם בהסכם ולקבל פיצוי. פה הם עוקפים את הכלל שלהם ועובדים עלינו בעיניים".

    לדבריו "יש הבנה שמגיעים להסכם ולא לצעדים חד שצדדים ופה הם הלכו לצעדים חד צדדיים קטנים מבלי לתת פיצוי למגדלים".

    עוד המשיך וילן: "הנושא השלישי הוא שמן זית. בארץ יש מאות אלפי דונמים של עצי זית והם כרגע מורידים את המחיר ויוצרים מצב שבו בישראל לא כדאי לייצר שמן זית. במדיניות החקלאות הם ממשיכים את מדינות הפרטץ – לפני שמגיעים להסכמים הם קודם כל יורים".

    "הייתה לי ציפיה שהדברים יתנהלו אחרת", מוסיף מזכ"ל התאחדות החקלאים. "יש שורה של דברים שבהם הממשלה מתנהלת כראוי, אבל בנושא החקלאות לא".



    0 תגובות